آیت‌الله فقیه یزدی در زمینه‌های علمی و اخلاقی زبانزد بود


یزدفردا: یكی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله فقیه یزدی در زمینه‌های علمی و اخلاقی پیشتاز بود و پیشرفت‌های بسیاری را در زمینه‌های پژوهشی و علمی به دست آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادوی در حاشیه مراسم تشییع پیكر آیت‌الله فقیه یزدی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینكه آیت‌الله فقیه یزدی سال‌ها مدرس حوزه بوده است، اظهار داشت: وی سال‌های سال به تربیت و تدریس طلاب سطوح مختلف حوزه پرداخته و طلاب بسیار برجسته‌ای را نیز تربیت كرده‌ است.
وی ادامه داد: آیت‌الله فقیه یزدی اهل تحقیق و تألیف بودند و معارف زیادی را تبیین و بررسی كردند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه علمی آیت‌الله فقیه یزدی افزود: وی در محضر بزرگانی چون آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله حائری كسب فیض كرده بود و در فعالیت‌های علمی پیشتاز بود.
وی تصریح كرد: وی در زمینه‌های علمی و اخلاقی پیشتاز بوده و همواره در زمینه اخلاقی او را زبانزد می‌دانستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هادوی ادامه داد: همچنین این استاد برجسته حوزه اهل مراقبت و پژوهش‌های علمی گسترده‌ای بود و در حد توان این مسائل را مطرح می‌كرد.
وی خاطرنشان كرد: در مدتی كه بنده در خدمت ایشان بودم در كار علمی و اخلاقی اسوه و الگوی برجسته‌ای بود كه خدمات ارزنده‌ای را هم در این بخش ارائه كرد.
استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود تصریح كرد: با توجه به ویژگی‌های آیت‌الله فقیه یزدی، كتاب‌های وی و شاگردانش جزو اثرات ماندگار حوزه‌های علمیه خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا